Funcțiile serviciului arhivă.

  1. Efectuează păstrarea și evidența documentelor și prezintă la Agenția Națională a Arhivelor, conform normelor stabilite, date referitoare la fondurile păstrate în depozitele de arhivă, întreprinde măsuri în scopul creării condițiilor de păstrare a documentelor și asigură integritatea lor.
  2. Întocmește listele instituțiilor-surse de completare, le coordonează cu Agenția Națională a Arhivelor și le prezintă Președintelui raionului spre aprobare. Permanent precizează și perfecționează aceste liste, organizează selectarea și preluarea la păstrare de stat a documentelor din aceste instituții.
  3. Efectuează preluarea documentelor personalului scriptic din instituțiile, organizațiile și întreprinderile lichidate, ce nu au succesori de drepturi cu excepția colhozurilor și sovhozurilor.
  4. Efectuează în modul stabilit expertiza valorii documentelor, prezintă spre examinare la Comisia Centrală de Expertiză și Control a Agenției Naționale a Arhivelor inventarele modificate și procesele-verbale de selectare a documentelor propuse spre eliminare din fondurile păstrate în depozitele de arhivă.
  5. Crează și perfecționează aparatul informativ-științific a documentelor ce se păstrează în depozitele de arhivă.
  6. Informează organele administrației publice locale, alte instituții din raion referitor la componența și conținutul documentelor ce se păstrează în depozitele de arhivă, îndeplinește solicitările lor.
  7. Organizează utilizarea documentelor în scopuri social-economice și culturale (emisiuni radio, televiziune, publicații în presă, expoziții), prezintă documentele de arhivă savanților, cercetătorilor pentru studierea lor în sălile de lectură, îndeplinește cereri cu caracter social-juridic ale cetățenilor, eliberează certificate de arhivă, copii și extrase din documente.
  8. Examinează și coordonează regulamente ale arhivelor departamentale, comisiilor de expertiză, nomenclatoarelor dosarelor instituțiilor-surse de completare.
  9. Efectuează controlul organizatoric și metodic asupra activității arhivelor departamentale și stării lucrărilor de secretariat în instituțiile-surse de completare, ține evidența documentelor Fondului Arhivistic al Republicii Moldova în arhivele departamentale, în modul stabilit informează Agenția Națională a Arhivelor a Republicii Moldova.
  10. Acordă ajutor practic și metodic instituțiilor-surse de completare în organizarea activității arhivelor departamentale și lucrărilor de secretariat, organizează perfecționarea lucrărilor de arhivă și lucrări de secretariat.
  11. Controlează îndeplinirea Legii Fondului Arhivistic al Republicii Moldova de către instituțiile, organizațiile și întreprinderile raionului, informează Președintele raionului despre cazurile de distrugere a documentelor, întocmește procesele-verbale cu privire la săvârșirea contravenției administrative conform Codului contravențional și le prezintă Agenției Naționale a Arhivelor a Republicii Moldova.
  12. Examinează și prezintă Comisiei Centrale de Expertiză și Control a Agenției Naționale a Arhivelor a Republicii Moldova spre aprobare inventarele dosarelor cu termen permanent de păstrare întocmite de către instituții, vizează inventarele dosarelor cu termen lung de păstrare și procesele-verbale cu privire la nimicirea documentelor, termenul cărora a expirat.
  13. Studiază și generalizează practica de lucru a arhivelor departamentale și starea lucrărilor de secretariat în instituțiile, organizațiile și întreprinderile raionului, propagă experiența de muncă înaintată, organizează și petrece ședințe, seminare, consultații, instruiri pe probleme ce țin de organizarea și metodica activității arhivelor departamentale, stării lucrărilor de secretariat și activității comisiilor de expertiză și control.
  14. Introduce în practica de lucru normative și instrucțiuni metodice ce țin de activitatea arhivistică și lucrări de secretariat, metode de lucru progresive, experiența de muncă înaintată.

I. Structura:

Pitel GheorghinaŞef serviciul raional de arhivă2 23 01
Lungu Gheorghespecialist principal2 23 01

II. Program de activitate:

Luni- Vineri     8:00-17:00

Întrerupere      12:00-13:00

Atribuţiile  dnei Pitel Gheorghina,

şef serviciu arhivă 

Şeful serviciului arhivă exercită următoarele atribuţii: 

–  conduce şi planifică activitatea serviciului;

 –  coordonează ordonarea documentelor de arhivă;

–  asigură completatrea fondului arhivistic;

–  asigură păstrarea, evidenţa şi integritatea documentelor ;

–  prezintă Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova, conform formelor stabilite, date referitoare la fondurile păstrate în depozitul de arhivă, întreprinde măsuri în scopul creării condiţiilor optime de păstrare a documentelor, asigură integritatea lor;

– întocmeşte şi cu acordul Servicului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova prezintă listele instituţiilor-surse de completare a Consiliului raional spre aprobare,   patronarea instituţiilor din Lista nr.1 şi Lista organizaţiilor obşteşti, efectuează controlul asupra stării arhivelor, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmirea informaţiilor referitoare la ele;

–    acordă ajutor metodic la decontarea documentelor instituţiilor,  organizaţiilor, întreprinderilor ce nu fac parte din Fondul Arhivistic şi aprobarea lor ;

–    acordă ajutor metodic la concretizarea nomenclatoarelor , coordonarea şi asigurarea controlului cu privire la aplicarea în practică ;

– organizează verificarea existentului şi stării fizice a dosarelor, alcătuirea îndrumătorului fondurilor, modificarea şi perfecţionarea inventarelor dosarelor;

– elaborează planul anual de activitate şi  întocmeşte dările de seamă ale Serviciului arhivă;

–    pregăteşte informaţiile , proiectele de decizii privind starea arhivisticii în raion, pentru a fi discutate la şedinţele Consiliului raional, Consiliului Colegial al Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova;

–    organizează şi desfăşoară seminare instructive cu responsabilii de arhivă şi lucrări de secretariat  în instituţiile raionului  ;

–  asigură ajutor metodologic şi practic autorităţilor publice locale în problemele de arhivă ;

– patronează instituţiile din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti , efectuează controlul asupra stării arhivelor departamentale, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmeşte informaţiile referitoare la ele;

– încheie contracte de păstrare a documentelor cu organizaţiile din Lista organizaţiilor ce fac parte din fondul arhivistic obştesc;

– efectuează preluarea documentelor personalului scriptic din instituţiile, organizaţiile şi întreprinderile lichidate ;

– efectuează ordonarea documentelor instituţiilor din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti şi prelucrarea documentelor la păstrarea de stat ;

–  asigură examinarea petiţiilor ( cererilor ) cu caracter social-juridic şi tematic, adresărilor parvenite din partea cetăţenilor şi persoanelor juridice;

–  asigură utilizarea  documentelor de către cercetători;

– exercită şi alte atribuţii la indicaţia secretarului consiliului raional şi al preşedintelui raionului.

 

+
Regulament
+
Obiective

Funcțiile serviciului arhivă.

  1. Efectuează păstrarea și evidența documentelor și prezintă la Agenția Națională a Arhivelor, conform normelor stabilite, date referitoare la fondurile păstrate în depozitele de arhivă, întreprinde măsuri în scopul creării condițiilor de păstrare a documentelor și asigură integritatea lor.
  2. Întocmește listele instituțiilor-surse de completare, le coordonează cu Agenția Națională a Arhivelor și le prezintă Președintelui raionului spre aprobare. Permanent precizează și perfecționează aceste liste, organizează selectarea și preluarea la păstrare de stat a documentelor din aceste instituții.
  3. Efectuează preluarea documentelor personalului scriptic din instituțiile, organizațiile și întreprinderile lichidate, ce nu au succesori de drepturi cu excepția colhozurilor și sovhozurilor.
  4. Efectuează în modul stabilit expertiza valorii documentelor, prezintă spre examinare la Comisia Centrală de Expertiză și Control a Agenției Naționale a Arhivelor inventarele modificate și procesele-verbale de selectare a documentelor propuse spre eliminare din fondurile păstrate în depozitele de arhivă.
  5. Crează și perfecționează aparatul informativ-științific a documentelor ce se păstrează în depozitele de arhivă.
  6. Informează organele administrației publice locale, alte instituții din raion referitor la componența și conținutul documentelor ce se păstrează în depozitele de arhivă, îndeplinește solicitările lor.
  7. Organizează utilizarea documentelor în scopuri social-economice și culturale (emisiuni radio, televiziune, publicații în presă, expoziții), prezintă documentele de arhivă savanților, cercetătorilor pentru studierea lor în sălile de lectură, îndeplinește cereri cu caracter social-juridic ale cetățenilor, eliberează certificate de arhivă, copii și extrase din documente.
  8. Examinează și coordonează regulamente ale arhivelor departamentale, comisiilor de expertiză, nomenclatoarelor dosarelor instituțiilor-surse de completare.
  9. Efectuează controlul organizatoric și metodic asupra activității arhivelor departamentale și stării lucrărilor de secretariat în instituțiile-surse de completare, ține evidența documentelor Fondului Arhivistic al Republicii Moldova în arhivele departamentale, în modul stabilit informează Agenția Națională a Arhivelor a Republicii Moldova.
  10. Acordă ajutor practic și metodic instituțiilor-surse de completare în organizarea activității arhivelor departamentale și lucrărilor de secretariat, organizează perfecționarea lucrărilor de arhivă și lucrări de secretariat.
  11. Controlează îndeplinirea Legii Fondului Arhivistic al Republicii Moldova de către instituțiile, organizațiile și întreprinderile raionului, informează Președintele raionului despre cazurile de distrugere a documentelor, întocmește procesele-verbale cu privire la săvârșirea contravenției administrative conform Codului contravențional și le prezintă Agenției Naționale a Arhivelor a Republicii Moldova.
  12. Examinează și prezintă Comisiei Centrale de Expertiză și Control a Agenției Naționale a Arhivelor a Republicii Moldova spre aprobare inventarele dosarelor cu termen permanent de păstrare întocmite de către instituții, vizează inventarele dosarelor cu termen lung de păstrare și procesele-verbale cu privire la nimicirea documentelor, termenul cărora a expirat.
  13. Studiază și generalizează practica de lucru a arhivelor departamentale și starea lucrărilor de secretariat în instituțiile, organizațiile și întreprinderile raionului, propagă experiența de muncă înaintată, organizează și petrece ședințe, seminare, consultații, instruiri pe probleme ce țin de organizarea și metodica activității arhivelor departamentale, stării lucrărilor de secretariat și activității comisiilor de expertiză și control.
  14. Introduce în practica de lucru normative și instrucțiuni metodice ce țin de activitatea arhivistică și lucrări de secretariat, metode de lucru progresive, experiența de muncă înaintată.
+
Rapoarte
+
Structura

I. Structura:

Pitel GheorghinaŞef serviciul raional de arhivă2 23 01
Lungu Gheorghespecialist principal2 23 01

II. Program de activitate:

Luni- Vineri     8:00-17:00

Întrerupere      12:00-13:00

Atribuţiile  dnei Pitel Gheorghina,

şef serviciu arhivă 

Şeful serviciului arhivă exercită următoarele atribuţii: 

–  conduce şi planifică activitatea serviciului;

 –  coordonează ordonarea documentelor de arhivă;

–  asigură completatrea fondului arhivistic;

–  asigură păstrarea, evidenţa şi integritatea documentelor ;

–  prezintă Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova, conform formelor stabilite, date referitoare la fondurile păstrate în depozitul de arhivă, întreprinde măsuri în scopul creării condiţiilor optime de păstrare a documentelor, asigură integritatea lor;

– întocmeşte şi cu acordul Servicului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova prezintă listele instituţiilor-surse de completare a Consiliului raional spre aprobare,   patronarea instituţiilor din Lista nr.1 şi Lista organizaţiilor obşteşti, efectuează controlul asupra stării arhivelor, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmirea informaţiilor referitoare la ele;

–    acordă ajutor metodic la decontarea documentelor instituţiilor,  organizaţiilor, întreprinderilor ce nu fac parte din Fondul Arhivistic şi aprobarea lor ;

–    acordă ajutor metodic la concretizarea nomenclatoarelor , coordonarea şi asigurarea controlului cu privire la aplicarea în practică ;

– organizează verificarea existentului şi stării fizice a dosarelor, alcătuirea îndrumătorului fondurilor, modificarea şi perfecţionarea inventarelor dosarelor;

– elaborează planul anual de activitate şi  întocmeşte dările de seamă ale Serviciului arhivă;

–    pregăteşte informaţiile , proiectele de decizii privind starea arhivisticii în raion, pentru a fi discutate la şedinţele Consiliului raional, Consiliului Colegial al Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova;

–    organizează şi desfăşoară seminare instructive cu responsabilii de arhivă şi lucrări de secretariat  în instituţiile raionului  ;

–  asigură ajutor metodologic şi practic autorităţilor publice locale în problemele de arhivă ;

– patronează instituţiile din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti , efectuează controlul asupra stării arhivelor departamentale, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmeşte informaţiile referitoare la ele;

– încheie contracte de păstrare a documentelor cu organizaţiile din Lista organizaţiilor ce fac parte din fondul arhivistic obştesc;

– efectuează preluarea documentelor personalului scriptic din instituţiile, organizaţiile şi întreprinderile lichidate ;

– efectuează ordonarea documentelor instituţiilor din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti şi prelucrarea documentelor la păstrarea de stat ;

–  asigură examinarea petiţiilor ( cererilor ) cu caracter social-juridic şi tematic, adresărilor parvenite din partea cetăţenilor şi persoanelor juridice;

–  asigură utilizarea  documentelor de către cercetători;

– exercită şi alte atribuţii la indicaţia secretarului consiliului raional şi al preşedintelui raionului.

 

+
Plan
Pentru deficiențe de vedere
reset WAYcursor WAYcontrast WAYMarire Font WAYAlb negru WAYLinkuri WAY