I. Structura:
Simion Vladimir | Şef serviciul raional de arhivă | 2 23 01 |
Lungu Gheorghe | Arhivist coordonator,serviciul raional de arhivă | 2 23 01 |
II. Program de activitate:
Luni- Vineri 8:00-17:00
Întrerupere 12:00-13:00
Atribuţiile d-lui Simion Vladimir,
şef serviciu arhivă
Şeful serviciului arhivă exercită următoarele atribuţii:
– conduce şi planifică activitatea serviciului;
– coordonează ordonarea documentelor de arhivă;
– asigură completatrea fondului arhivistic;
– asigură păstrarea, evidenţa şi integritatea documentelor ;
– prezintă Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova, conform formelor stabilite, date referitoare la fondurile păstrate în depozitul de arhivă, întreprinde măsuri în scopul creării condiţiilor optime de păstrare a documentelor, asigură integritatea lor;
– întocmeşte şi cu acordul Servicului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova prezintă listele instituţiilor-surse de completare a Consiliului raional spre aprobare, patronarea instituţiilor din Lista nr.1 şi Lista organizaţiilor obşteşti, efectuează controlul asupra stării arhivelor, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmirea informaţiilor referitoare la ele;
– acordă ajutor metodic la decontarea documentelor instituţiilor, organizaţiilor, întreprinderilor ce nu fac parte din Fondul Arhivistic şi aprobarea lor ;
– acordă ajutor metodic la concretizarea nomenclatoarelor , coordonarea şi asigurarea controlului cu privire la aplicarea în practică ;
– organizează verificarea existentului şi stării fizice a dosarelor, alcătuirea îndrumătorului fondurilor, modificarea şi perfecţionarea inventarelor dosarelor;
– elaborează planul anual de activitate şi întocmeşte dările de seamă ale Serviciului arhivă;
– pregăteşte informaţiile , proiectele de decizii privind starea arhivisticii în raion, pentru a fi discutate la şedinţele Consiliului raional, Consiliului Colegial al Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova;
– organizează şi desfăşoară seminare instructive cu responsabilii de arhivă şi lucrări de secretariat în instituţiile raionului ;
– asigură ajutor metodologic şi practic autorităţilor publice locale în problemele de arhivă ;
– patronează instituţiile din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti , efectuează controlul asupra stării arhivelor departamentale, activităţii comisiilor de expertiză în instituţii şi întocmeşte informaţiile referitoare la ele;
– încheie contracte de păstrare a documentelor cu organizaţiile din Lista organizaţiilor ce fac parte din fondul arhivistic obştesc;
– efectuează preluarea documentelor personalului scriptic din instituţiile, organizaţiile şi întreprinderile lichidate ;
– efectuează ordonarea documentelor instituţiilor din Lista nr. 1 şi Lista organizaţiilor obşteşti şi prelucrarea documentelor la păstrarea de stat ;
– asigură examinarea petiţiilor ( cererilor ) cu caracter social-juridic şi tematic, adresărilor parvenite din partea cetăţenilor şi persoanelor juridice;
– asigură utilizarea documentelor de către cercetători;
– exercită şi alte atribuţii la indicaţia secretarului consiliului raional şi al preşedintelui raionului.