Atrubuțiile secretarului consiliuli raional Cantemir
1) Secretarul îndeplineşte, sub autoritatea preşedintelui raionului, următoarele atribuţii de bază:
- asigură înştiinţarea convocării consiliului raional;
- participă la şedinţele consiliului raional;
- avizează proiectele de decizii ale consiliului raional şi contrasemnează deciziile;
- asigură buna funcţionare a aparatului preşedintelui raionului;
- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;
- pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în consiliul raional;
- comunică şi remite în termen de 5 zile dacă legea nu prevede altfel , autorităţilor şi persoanelor interesate actele emise de consiliul raional sau de preşedintele raionului;
- asigură aducerea la cunoştinţă publică a deciziilor consiliului raional şi a dispoziţiilor preşedintelui raionului cu caracter normativ;
- eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului raional, în afara celor care conţin informaţii secrete, stabilite potrivit legii;
- organizează, coordonează şi poartă răspundere pentru activitatea serviciilor, de protecţie socială şi exercită, după caz, atribuţiile respective;
- păstrează şi aplică, după caz, sigiliul;
- acordă ajutor consilierilor şi comisiilor consiliului raional;
- asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului raional, informarea publicului referitor la deciziile adoptate;
- asigură publicarea deciziilor consiliului în Registrul de stat al actelor locale.
2) Secretarul îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege încredinţate de către consiliul raional sau de preşedintele raionului .