Vicepreşedinţii raionului

În conformitate cu deciziile Consiliului raional Cantemir nr.02/08 din 09.12.2023 ,,Cu privire la stabilirea numărului de vicepreședinți ai raionului Cantemir”, nr.02/09   din 09.12.2023,, Cu privire la alegerea vicepreședintelui raionului Cantemir”, nr.02/10  din 09.12.2023,, Cu privire la alegerea vicepreședintelui raionului Cantemir” nr.04/04 din 29.12.2023 ,,Cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului președintelui raionului Cantemir”, vicepreședinții raionului exercită atribuțiile stabilite de președintele raionului și poartă răspundere în conformitate cu legislația în vigoare.

În scopul exercitării competențelor de serviciu vicepreședinții raionului, realizează următoarele sarcini de bază:

  1. promovează reforme, prezintă viziunea strategică a autorității publice locale pe domeniile de care sunt responsabili în raport cu actorii sociali, instituțiile statului din țară și de peste hotare;
  2. asigură întocmirea documentelor, materialelor analitice și a altor sinteze informaționale necesare pentru ședințele comisiilor consultative de specialitate, ședințele consiliului raional, a altor acte și proiecte de acte privind dezvoltarea economică, socială, culturală a raionului;
  3. participă la ședințele consiliului raional, întocmește proiectul actului și prezintă Consiliului raional proiecte de decizii pe domeniile proprii de activitate, analizează și formulează amendamente în procesul examinării proiectelor de decizii și propun la necesitate operarea modificării componenței organului administrației autorității publice locale a cărui președinte a fost desemnat;
  4. coordonează activitatea instituțiilor publice și a subdiviziunilor consiliului raional încredințate de președintele raionului, elaborează și prezintă președintelui raionului proiecte de acte administrative pe domeniul propriu de activitate;
  5. asigură colaborarea cu sectorul asociativ, identifică și propun relații de parteneriat public/ privat în domeniile de care sunt responsabili;
  6. reprezintă prin comunicat oficial autoritatea publică locală în cadrul evenimentelor publice;
  7. participă în pregătirea și desfășurarea conferințelor, seminarelor, meselor rotunde, întrunirilor, consfătuirilor, sărbătorilor oficiale, profesionale, tradiționale legate de activitatea serviciilor din subordine;
  8. exercită atribuțiile președintele raionului în absența acestuia, inclusiv semnează în acestă perioadă dispozițiile președintelui raionului în modul stabilit de actele normative în vigoare;
  9. examinează petiții, primeșc în audiență cetățeni, examinează adresările acestora și asigură expedierea răspunsului la adresări, cereri, petiții;
  10. îndeplinesc și alte atribuții menite să asigure exercitarea deplină, calitativă și operativă a sarcinilor date în competență de președintelui raionului,  stabilite în  deciziile Consiliului raional sau în dispozițiile președintelui raionului.

Dl Petru GANDRABU, vicepreședinte al raionului Cantemir, responsabil de promovarea reformelor în domeniul economic întru realizarea sarcinilor de bază exercită următoarele   atribuții:                                                                                                                         

1.coordonează activitatea direcției finanțe; direcției construcții, gospodărie comunală, dezvoltare locală și regională;  direcției agricultură, economire și relații    funciare;    

2.conduce activitatea următoarelor organe ale administrației autorităților publice locale de  nivelul II:

-Comisia de licitație cu strigare și reducere;

-Comisia pentru  monitorizarea procesului de achiziţie a  grâului alimentar şi asigurarea    necesităţilor populaţiei cu pâine;

-Comisia pentru recepționarea și distribuirea ajutoarelor umanitare;

-Comisia raională de pregătire a obiectelor de menire social-culturală şi a economiei raionului către sezonul rece;

-Comisia pentru acordarea îndemnizațiilor unice pentru construcția sau procurarea spațiului locativ, sau restaurarea caselor vechi unor categorii de cetățeni;

-Consiliul arhitectural-urbanistic al raionului;

-Consiliul de administraţie al Întreprinderii Municipale”Biroul de Proiectări şi Producere pe lângă Consiliul RaionalCantemir”;

-Consiliul economic pe lăngă președintele raionului.

Dl Dumitru MURANEVICI, vicepreședinte al raionului Cantemir,   responsabil de promovarea reformelor în domeniul social întru realizarea sarcinilor de bază exercită următoarele atribuții:

  1. coordonează activitatea direcției generală învățământ, secției cultură și turism;   
  2. conduce activitatea organelor administrației autorităților publice locale de nivelul II:

-Consiliul de administrare al IMSP CS Cantemir;  

-Consiliul de administrare al IMSP CS Cociulia;                                                         

-Consiliul de administrare al IMSP CS Baimaclia;                            

-Consiliul de administrare al IMSP CS Ciobalaccia;                                                  

-Consiliul de administrare al IMSP CS Gotești;                                                        

– Comisia Extraordinară de Sănătate publică; 

-Comisia pentru combaterea traficului de ființe umane;        

– Comisia raională pentru recrutare și ncorporare;                                                 

– Comisia raională pentru drepturile omului;                                                       

-Comisia pentru consultări  şi negocieri colective;

3. asigură punerea în aplicare a Planului de acțiuni privind realizarea  obiectivelor Programului pentru anii 2023-2025 de implementare a  Strategiei de consolidare a relațiilor interetnice în Republica Moldova pentru anii 2017-2027, la nivel de autoritate publică locală de nivelul II, Cantemir.