Astăzi, 6 februarie 2025 s-a organizat sesiunea de instruire cu tematica „Abateri constatate în cadrul inspectărilor efectuate la APL’’, de către  reprezentanții Inspectoratului Control Financiar de Stat, în incinta Consiliului Raional Cantemir, facilitată de către dl Veaceslav LARIN, șef al Direcției generale inspectare financiară Sud a Inspectoratului Control Financiar de Stat, dna Lilia FURTUNĂ, șefă adjunctă a Direcției generale inspectare financiare Sud a Inspectoratului Cntrol Financiar de Stat, dl Veaceslav COZMA, șef al Direcției finanțe Cantemir și dl Sergiu CAINĂREANU, șef Direcția achiziții publici a Ministerului Finanțelor, care a discutat prin aplicația ZOOM.

    Sesiunea a fost deschisă, cu un cuvânt de salut, de către dl Pavel CULICOVSCHI, președintele raionului Cantemir, reprezentanții Inspectoratului Control Financiar de Stat și șeful Direcției finanțe Cantemir. La instruire au participat peste 60 de persoane invitate, reprezentați ai  autorităților administrației publice locale de nivelul I, II.

   Pe parcursul sesiunii, cei invitați, au fost informați despre abaterile constatate în cadrul inspectărilor efectuate, despre procesele de elaborare și executare bugetară, gestionarea patrimoniului public, măsurile de sporire a disciplinei financiar – contabile în cadrul APL, în conformitate cu prevederile Legii 270/2018 cu privire la sistemul unic de salarizare în sistemul bugetar, precum și actele reglatorii și normative elaborate de către Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova.

    Totodată au fost recomandate soluții pentru prevenirea iregularităților, utilizarea eficientă a mijloacelor financiare, gestionarea conformă a patrimoniului public, abaterilor constatate de la cadrul normativ aferent achizițiilor publice. Prezentarea a fost urmată de o discuție cu întrebări și răspunsuri la problemele cu care se confruntă specialiștii în procesul de elaborare a tarificației, organizarea și desfășurarea procedurilor de achiziții publice.

Text și imagini: Serviciul administrație publică, aparatul președintelui raionului.

Imprimare