![]() |
21.12.2017
D E C I Z I E nr.08/34-XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Despre demersul Î.M. ,,Moldcell” SA cu privire la rezilierea contractului de locaţiune
În temeiul art.43,alin. (1), litera c,d , art.74-77 din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, art. 907 alin.2 din Codul civil al Republicii Moldova nr. 1107 din 06.06.2002, Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 279 din 16.12.2016, demersului Î.M.,, Moldcell” S.A nr.10756-11/17 din 16.11.2017 , examinînd avizele, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă , activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, Consiliul Raional D E C I D E : 01.Se ia act de nota despre demersul Î.M.,, Moldcell” S.A nr.10756-11/17 din 16.11.2017 cu privire la rezilierea contractului de locaţiune ( se anexează). 02.Se acceptă rezilierea contractului de locaţiune nr.29/17 ,,L” din 11.01.2017 de la data de 31 decembrie 2017. 03.Prevederile prezentei decizii se aduc la cunoştinţa factorilor interesaţi şi publicului în termen de 10 zile prin înmînare, expediere și afișare pe standul și site-ul consiliului raional. 04.Informația despre executarea deciziei date se va prezenta Consiliului raional Cantemir de către președintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în trimestru I al anului 2018. 05.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte.
Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E nr.08/35 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Despre demersul Î.M ,,Moldcell”S.A. cu privire la semnarea contractului de acces pe proprietatea publică
În temeiul art. 43 (1) lit. c) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, Legii nr.28 din 10.03.2016 privind accesul pe proprietăţi şi utilizarea partajată a infrastructurii asociate reţelelor publice de comunicaţii electronice,Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.1434 din 29.12.2016 cu privire la aprobarea Metodologiei de calcul al tarifelor maxime pentru dreptul de acces pe proprietăţile publice şi/sau de utilizare partajată a infrastructurii fizice, examinînd avizele comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii ,comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, Consiliul Raional
D E C I D E :
01.Se ia act de nota despre demersul Î.M ,,Moldcell”S.A. cu privire la semnarea contractului de acces pe proprietatea publică .
02.Se aprobă conţinutul contractului de acces pe proprietatea publică. ( se anexează).
03.Se împuterniceşte preşedintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în numele Consiliului raional Cantemir să semneze contractul de acces pe proprietatea publică negociat cu reprezentanţii Î.M ,,Moldcell”S.A. pe o perioadă de 3 ( trei ) ani..
04.Decizia se aduce la cunoştinţa Î.M ,,Moldcell”S.A., publicului şi alor factori interesaţi în termen de 10 zile.
05.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E nr.08/36 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Despre demersul Î.M. ,,Orange Moldova” S.A. cu privire la rezilierea contractului de locaţiune În temeiul art.43,alin. (1), litera c,d , art.74-77 din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, art. 907 alin.2) din Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107 din 06.06.2002, Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 279 din 16.12.2016, demersului Î.M.,,Orange Moldova ” S.A nr.47 din 10.11.2017, examinînd avizele comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă , activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, Consiliul Raional D E C I D E : 01.Se ia act de nota despre demersul Î.M.,,Orange Moldova ” S.A. nr.47 din 10.11..2017 cu privire la rezilierea contractului de locaţiune ( se anexează). 02.Se acceptă rezilierea contractului de locaţiune nr.RENT/120187 /TD din 01.01.2017 de la data de 31 decembrie 2017. 03.Prevederile prezentei decizii se aduc la cunoştinţa factorilor interesaţi şi publicului în termen de 10 zile prin înmînare, expediere și afișare pe standul și site-ul consiliului raional. 04.Informația despre executarea deciziei date se va prezenta Consiliului raional Cantemir de către președintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în trimestru I al anului 2018. 05.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E nr.08/37 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Despre demersul Î.M ,,Orange Moldova”S.A. cu privire la semnarea contractului de acces pe proprietatea publică
În temeiul art. 43 (1) lit. c) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, Legii nr.28 din 10.03.2016 privind accesul pe proprietăţi şi utilizarea partajată a infrastructurii asociate reţelelor publice de comunicaţii electronice,Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.1434 din 29.12.2016 cu privire la aprobarea Metodologiei de calcul al tarifelor maxime pentru dreptul de acces pe proprietăţile publice şi/sau de utilizare partajată a infrastructurii fizice, examinînd avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, Consiliul Raional
D E C I D E :
01.Se ia act de nota despre demersul Î.M ,,Orange Moldova”S.A. cu privire la semnarea contractului de acces pe proprietatea publică .
02. Se împuterniceşte preşedintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în numele Consiliului raional Cantemir să negocieze clauzele contractului de acces pe proprietatea publică cu reprezentanţii Î.M ,,Orange Moldova”S.A..
03.Consiliul raional Cantemir va examina contractul de acces pe proprietatea publică, negociat, la o şedinţă ulterioară.
04. Decizia se aduce la cunoştinţa Î.M ,,Orange Moldova”S.A., publicului şi alor factori interesaţi în termen de 10 zile.
05.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E nr.08/38 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Despre demersul Î.M.,,Apă-Canal Cantemir” cu privire la darea în locaţiune a 5(cinci) birouri În temeiul art.43,alin. (1), litera c,d , art.74-77 din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XIV din 28.12.2006, art. 875-910 din Codul civil al RM nr. 1107 din 06.06.2002, art. 4 alin.2 lit.a din Legea 435-XVI din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă, Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 279 din 16.12.2016,Legii nr.523-XIV din 16.07.1999 cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale, art.9, alin.(2), lit.h) din Legea nr.121-XV din 04.05.2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.483 din 29.03.2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de dare în locaţiune a activelor neutilizate, demersului nr. 101 din 24.11.2017 al Î.M. „ Apă-Canal Cantemir”, examinînd avizele, comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, Consiliul Raional D E C I D E : 01.Se ia act de nota despre demersul, nr. 101 din 24.11.2017 al Î.M. „ Apă-Canal Cantemir” cu privire la darea în locaţiune a 5( cinci) birouri ( se anexează). 02.Se acceptă darea în locaţiune prin negocieri directe din data de 01 ianuarie 2018, pentru o perioadă de 1 (unu) ani a 5 ( cinci) birouri , cu suprafaţa totală de 87 m2 în incinta Consiliului raional Cantemir, etaj 6, situat pe adresa: or.Cantemir, str.Trandafirilor,2 pentru oficii ale administraţiei Î.M. „ Apă-Canal Cantemir”. 03.Se aprobă conţinutul contractului de locaţiune, model, ( se anexează). 04.Se împuterniceşte preşedintele raionului să încheie şi să semneze contractul de locaţiune cu Î.M. „ Apă-Canal Cantemir” în condiţiile Legii Bugetului de stat pe anul 2018. 05.Prevederile prezentei decizii se aduc la cunoştinţa dlui Valeriu Cepeleaga, Administrator, Î.M. „ Apă-Canal Cantemir” , factorilor interesaţi şi publicului în termen de 10 zile prin înmînare, expediere și afișare pe standul și site-ul consiliului raional. 06.Informația despre executarea deciziei date se va prezenta Consiliului raional Cantemir de către președintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în trimestru II al anului 2018. 07.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E nr.08/50 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Cu privire la casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe a IP Liceul Teoretic ,,N.Mihai”Ciobalaccia În temeiul art. 43,alineatul (2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006,Legea privind descentralizarea administrativă nr.435-XVI din 28.12.2006, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 12.05.1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe” , examinînd avizul comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, Consiliul Raional DECIDE: 01.Se ia act de nota privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe a IP Liceul Teoretic,,Nicolae Mihai” Ciobalaccia, (se anexează) . 02. Se casează bunurile raportate la mijloace fixe a IP Liceul teoretic “Nicolae Mihai” Ciobalaccia. 03.Se aprobă registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate (se anexează) . 04.Se aprobă procesul-verbal de casare a mijloacelor fixe a Centrului de Sănătate Cantemir, la suma (valoarea de întrarea) de 42180 (patruzeci şi două mii una sută optzeci) lei 00 bani (se anexează ). 05.Despre executărea deciziei în cauză se va informa consiliul raional la şedinţa ordinară din trim. I , anul 2018. 06.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii . Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E
nr.08/13-XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Cu privire la casarea bunurilor uzate raportate la mijloacele fixe a Centrului de Sănătate Baimaclia
În temeiul art. 43,alineatul (2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006,Legea privind descentralizarea administrativă nr.435-XVI din 28.12.2006, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 12.05.1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe”, examinînd demersul nr.84 din 20.11.2017 a Centrului de Sănătate Baimaclia, avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte , comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional
DECIDE:
01.Se ia act de nota informativă privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe, prezentată de Centrul de Sănătate Baimaclia, (se anexează) .
02.Se casează bunurile uzate , raportate la mijloacele fixe a Centrului de Sănătate Baimaclia.
03.Se aprobă registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate (se anexează) .
04.Se aprobă procesul-verbal de casare a mijloacelor fixe a Centrului de Sănătate Baimaclia, la suma (valoarea de întrareaa) de 63402,35( şaizeci şi trei mii patru sute doi) lei, 35 bani (se anexează ).
05.Despre executărea deciziei în cauză se va informa consiliul raional la şedinţa ordinară din trim. I , anul 2018.
06.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii . Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu
Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E
nr.08/19-XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Cu privire la casarea bunurilor uzate raportate la mijloacele fixe a Centrului de Sănătate Goteşti
În temeiul art. 43,alineatul (2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, Legea privind descentralizarea administrativă nr.435-XVI din 28.12.2006, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 12.05.1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe” ,examinînd demersul nr.37 din 20.11.2017 a Centrului de Sănătate Goteşti, avizele comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură , protecţie socială, sănătate publică, muncă , activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare si construcţii, comisiei consultative de specialitate drept disciplină si culte, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional
DECIDE:
01.Se ia act de nota informativă privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe, prezentată de Centrul de Sănătate Goteşti, (se anexează) .
02.Se casează bunurile raportate la mijloacele fixe a CS Goteşti.
03.Se aprobă registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate (se anexează) .
04.Se aprobă procesul-verbal de casare a mijloacelor fixe a Centrului de Sănătate Goteşti, la suma (valoarea de întrarea) de 33787,96(treizeci şi trei mii şapte sute optzeci şi şapte ) lei 96 bani (se anexează ).
05.Despre executărea deciziei în cauză se va informa consiliul raional la următoarea şedinţa ordinară din trim. I , anul 2018.
06.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii . Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E
nr.08/11-XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Cu privire la casarea bunurilor uzate raportate la mijloacele fixe a Centrului de Sănătate Cantemir
În temeiul art. 43,alineatul (2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006,Legea privind descentralizarea administrativă nr.435-XVI din 28.12.2006, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 12.05.1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe”,examinînd demersul nr.312/01-6 din 21.11.2017 a Centrului de Sănătate Cantemir, avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte , comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional
DECIDE:
01.Se ia act de nota informativă privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe, prezentată de Centrul de Sănătate Cantemir, (se anexează) .
02.Se casează bunurile uzate raportate la mijloacele fixe.
03.Se aprobă registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate (se anexează) .
04.Se aprobă procesul-verbal de casare a mijloacelor fixe a Centrului de Sănătate Cantemir, la suma (valoarea de întrare) de 285101,77(două sute optzeci şi cinci mii una sută unu ) lei 77 bani (se anexează ).
05.Despre executărea deciziei în cauză se va informa consiliul raional la şedinţa ordinară din trim. I , anul 2018.
06.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii . Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E
nr.08/15-XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Cu privire la casarea bunurilor uzate raportate la mijloacele fixe a Centrului de Sănătate Cociulia
În temeiul art. 43,alineatul (2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006,Legea privind descentralizarea administrativă nr.435-XVI din 28.12.2006, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.500 din 12.05.1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe”,examinînd demersul nr.15 din 22.11.2017 a Centrului de Sănătate Cociulia, avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte , comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional
DECIDE:
01.Se ia act de nota informativă privind casarea bunurilor uzate ,raportate la mijloacele fixe, prezentată de Centrul de Sănătate Cociulia, (se anexează) .
02.Se casează bunurile uzate raportatea la mijloacele fixe a CS Cociulia.
03.Se aprobă registrul actelor mijloacelor fixe ce urmează a fi casate (se anexează) .
04.Se aprobă procesul-verbal de casare a mijloacelor fixe a Centrului de Sănătate Cociulia, la suma (valoarea de întrare) de 185311,38( una sută optzeci şi cinci mii trei sute unsprezece ) lei 38 bani (se anexează ).
05.Despre executărea deciziei în cauză se va informa consiliul raional la şedinţa ordinară din trim. I , anul 2018.
06.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate finanţe,buget, activităţi economico –financiare şi construcţii . Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E nr.08/48 –XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Despre desemnarea reprezentantului consiliului raional în instanţele de judecată în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din raporturile cu alte autorităţi publice şi aprobarea conţinutului procurii
În temeiul art.43,alin. (1), litera m) din Legea privind administraţia publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006, art.77,78,81 din Codul de procedură civilă al Republicii Moldova nr.225-XV din 30.05.2003, examinînd avizele comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte ,comisiei consultative de specialitate probleme sociale: : învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, Consiliul Raional
D E C I D E :
01. Doamna Natalia Savva, specialist principal, direcţia finanţe se desemnează reprezentantul Consiliului raional Cantemir în instanţele de judecată în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din raporturile cu alte autorităţi publice pentru l (unu) ani, de la data de 07.12.2017 pînă la data de 07.12.2018.
02.Se aprobă conţinutul procurei reprezentantului consiliului raional în instanţele de judecată în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din raporturile cu alte autorităţi publice prezentat în anexă.
03.Decizia în cauză se aduce la cunoştinţa persoanei desemnate, altor factori interesaţi şi publicului în termen de 10 zile.
04.Se abrogă decizia Consiliului Raional Cantemir nr.02/33-XXVI din 24.09.2015 ” Despre desemnarea reprezentantului consiliului raional în instanţele de judecată în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din raporturile cu alte autorităţi publice şi aprobarea conţinutului procurii”.
05.Informaţia despre rezultatele activităţii reprezentantului consiliului raional în instanţele de judecată se va prezinta consiliului raional în trimestru IV, anul 2018 sau după caz, la solicitarea consiliului raional. 06.Controlul executării deciziei prezente se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată : Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E nr.08/26 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Despre închiderea serviciului de asistenţă Parentală profesionistă Culicovschi Raisa şi Culicovschi Vasile din satul Coştangalia, raionul Cantemir În temeiul art. 43(2) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, Legii privind drepturile copilului nr. 338-XIII din 15.12.1994, art.115, 148, 149, 150, 151, 152, 153 din Codul Familiei al Republicii Moldova, Regulamentului-cadru cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului de asistenţă parentală profesionistă şi a standarele minime de calitate, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 760 din 17.09.2014, în scopul asigurării protecţiei drepturilor copilului, cererii personale a dnei Culicovschi Raisa despre închiderea serviciului de asistenţă parentală profesionistă Culicovschi Raisa şi Culicovschi Vasile din satul Coştangalia, raionul Cantemir, avizele comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, Consiliul Raional, D E C I D E: 01. Se ia act de nota despre închiderea serviciului de Asistenţă Parentală Profesionistă Culicovschi Raisa şi Culicovschi Vasile din satul Coştangalia raionul Cantemir (se anexează). 02. Serviciul de asistenţă parentală profesionistă sus vizat îşi va închide contul bugetar şi extrabugetar în trezoreria teritorială Cantemir. 03. Executarea deciziei în cauză se pune în sarcina Direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei Cantemir. 04. Monitorizarea executării deciziei în cauză se pune în sarcina, vicepreşedintelui raionului Cantemir pe probleme sociale. 05. Decizia intră în vigoare la momentul adoptării. 06. Decizia în cauză se aduce la cunoştinţa factorilor nominalizaţi în termen de 10 zile şi se expediază Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale al Republicii Moldova. 07. Informaţia despre executarea deciziei în cauză va fi prezentată Consiliului Raional în trimestrul I, anul 2018 de către Direcţia asistenţă socială şi protecţie a familiei Cantemir. 08. Controlul executării deciziei în cauză se pune în seama comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social- culturale şi turism.
Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E nr.08/31 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Despre demersul ,, NG PRODUCTION” SRL cu privire la rezilierea contractului locaţiune În temeiul art.43,alin. (1), litera c,d , art.74-77 din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XIV din 28.12.2006, art. 907 alin.2din Codul civil al Republicii Moldova nr. 1107 din 06.06.2002, Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 279 din 16.12.2016, demersului, nr.de înregistrare 1068 din 28.09.2017 al ,, NG PRODUCTION” SRL , examinînd avizele, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţămînt, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă , activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte, Consiliul Raional D E C I D E : 01.Se ia act de nota despre demersul, nr.de înregistrare 1068 din 28.09.2017 al ,, NG PRODUCTION” SRL cu privire la rezilierea contractului de locaţiune ( se anexează). 02.Se acceptă rezilierea contractului de locaţiune nr.50/17 ,,L” din 17.02.2017 de la data de 30 septembrie 2017. 03.Prevederile prezentei decizii se aduc la cunoştinţa dnei Natalia Gordienco, Director General, ,,NG PRODUCTION” SRL, factorilor interesaţi şi publicului în termen de 10 zile prin înmînare, expediere și afișare pe standul și site-ul consiliului raional. 04.Informația despre executarea deciziei date se va prezenta Consiliului raional Cantemir de către președintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în trimestru I al anului 2018. 05.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte.
Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
D E C I Z I E nr.08/49 -XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir
Cu privire la abrogarea deciziei consiliului raional nr.07/12-XXVI din 28.09.2017 Despre demersul IMSP CS Cantemir privind darea în locaţiune a unui spaţiu în incinta instituţiei respective
În temeiul art.43,alin. (1), litera c,d , art.74-77 din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, art. 907 alin.2) din Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107 din 06.06.2002, examinînd avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte, comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional D E C I D E : 01.Se ia act de nota informativă cu privire la abrogarea deciziei consiliului raional nr.07/12-XXVI din 28.09.2017 Despre demersul IMSP CS Cantemir privind darea în locaţiune a unui spaţiu în incinta instituţiei respective ( se anexează). 02.Se abrogă decizia nr.07/12-XXVI din 28.09.2017 Despre demersul IMSP CS Cantemir privind darea în locaţiune a unui spaţiu în incinta instituţiei respective din următoarele considerente: 02.1. doamna Olga Hîţu şef, IMSP Centrul de Sănătate Cantemir a admis încălcatrea procedurii de dare în locaţiune prin negocieri directe prevăzute la pctul 02 din decizia sus-indicată. 02.2. consiliul raional Cantemir în calitate de Comodant n-a permis Comodatarului , Centrului de Sănătate Cantemir, reconstrucţia holului instituţiei date. 03. Se atenţionează cu privire la abrogarea deciziei consiliului raional nr.07/12-XXVI din 28.09.2017 „Despre demersul IMSP CS Cantemir privind darea în locaţiune a unui spaţiu în incinta instituţiei respective”. 04.Se obligă dna Olga Hîţu, şef, IMSP Centrul de Sănătate Cantemir să rezilieze contractul de locaţiune încheiat cu ,,SRL COSGALMED”,cu sediul în or.Cahul, str.Mihail Frunze, nr.62, administrator dl Negru Alexei. 05.Prevederile prezentei decizii se aduc la cunoştinţa factorilor interesaţi şi publicului în termen de 10 zile prin înmînare, expediere și afișare pe standul și site-ul consiliului raional. 06.Informația despre executarea deciziei date se va prezenta Consiliului raional Cantemir de către președintele raionului, dl Andrei Ciobanu, în trimestru I al anului 2018. 07.Controlul executării prezentei decizii se pune în sarcina comisiei consultative de specialitate drept, disciplină şi culte. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată: Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu D E C I Z I E nr.08/40 - XXVI din 07.12.2017 or. Cantemir Cu privire la aprobarea Planului de Actiuni pentru anul 2018 de implimentare a Strategiei de Dezvoltare Socio-Economică a raionului Cantemir pentru anii 2016-2020 În temeiul art. 49, alin 1, lit.d.) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, deciziei consiliului raional nr 07/01-XXVI din 23.06.2016 „Cu privire la aprobarea Strategiei de Dezvoltare Socio- Economică a raionului Cantemir pentru anii 2016-2020” ,examinând proiectul Planului de Actiuni pentru anul 2018 de implimentare a strategiei de Dezvoltare Socio- Economică a raionului Cantemir pentru anii 2016-2020 , avizele comisiei consultative de specialitate drept , disciplină şi culte , comisiei consultative de specialitate finanţe, buget, activităţi economico-financiare şi construcţii, comisiei consultative de specialitate probleme sociale: învăţământ, cultură, protecţie socială, sănătate publică, muncă, activităţi social-culturale şi turism, comisiei consultative de specialitate agricultură, industrie, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, Consiliul Raional, D E C I D E: 01. Se aprobă Planul de Actiuni pentru anul 2018 de implimentare a Strategiei de Dezvoltare Socio -Economică a raionului Cantemir pentru anii 2016-2020. 02. Conducătorii subdiviziunilor Consiliului Raional ,conducatorii institutiilor subordonate consiliului, vor întreprinde măsurile necesare pentru îndeplinirea acţiunilor trasate.
03. Se recomandă consiliilor local de nivelul I primarilor unitatilor teritorial - aministrative sa contribue la realizarea obiectivelor stabilite.
04. Decizia în cauză se aduce la cunoştinţa factorilor nominalizaţi , altor persoane interesate şi publicului în termen de 10 zile. 05.Controlul executării deciziei în cauză se pune în sarcina dlui Bazilevici Anatolie, vicepreşedinte al raionului. Preşedintele şedinţei Vladimir Moldovanu Contrasemnată : Secretar al consiliului raional Ludmila Ţurcanu
Anexă la decizia consiliului raional nr.08/04 -XXVI din 07.12.2017
Nota informativă la bugetul local de nivelui II pe anul 2018.
Bugetul local de nivelul II pe anul 2018 este elaborat în conformitate cu prevederile Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, Legii nr.397- XVdin 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, Legii nr. 181 din 25 iulie 2014 finanţele publice şi responsabilităţi bugetare şi notelor metodologice a Ministerului Finanţelor privind principiile de bază în domeniul veniturilor şi cheltuielilor bugetare pe anul 2018 şi estimărilor pe anii 2019-2020. Veniturile bugetului raional. La elaborarea părţii de venituri s-a ţinut cont de prevederile legislaţiei fiscale, cotelor stabilite, acumulărilor din teritoriu în anii precedenţi şi scontata veniturilor proprii pe anul 2017. Conform prevederilor art.4 şi 5 din Legea nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale ( cu modificările şi completările ulterioare ) veniturile bugetului raional pe anul 2018 sînt formate din: a) venituri proprii; b) defalcări, conform cotelor procentuale, de la impozitele şi taxele de stat; c) Resurse atrase de instituţiile bugetare; d) Resurse fonduri speciale; e) Transferuri de la bugetul de stat cu destinaţie generală; f) Transferuri de la bugetul de stat cu destinaţie specială; Pentru anul 2018 se preconizează venituri în bugetul local de nivelul II pe toate componentele bugetare în sumă de 135232,2 mii lei dintre care: a) Resurse generale - 129749,2 mii lei; b) Resurse atrase de instituţiile bugetare - 4084,5 mii lei; c) Resurse fonduri speciale - 1398,5 mii lei. Structura bugetului local de nivelul II conform clasificaţiei economice pe anul 2018 şi estimările pe anii 2019- 2020 se prezintă în tabelul ce urmează: Tabelul nr.1
Datele din tabel denotă faptul , că proiectul bugetul raional pe anul 2018 este structurat la venituri şi cheltuieli în sumă de – 135232,2 mii lei Estimările pe anii 2019-2020 la venituri şi cheltuieli se prezintă în felul următor: anul 2019 – 139146,4 mii lei şi anul 2020 – 147688,4 mii lei. Pe anii 2018-2020 nu este înregistrat sold bugetar şi nici surse de finanţare, deoarece s-a efectuat achitarea completă a împrumutului recreditat între bugetul de stat şi bugetul local de nivelul II. În anul 2018 partea preponderentă din veniturile bugetului raional o deţine transferurile de la bugetul de stat care constituie - 125951,3 mii lei sau 93,13 la sută din total venituri. . Veniturile bugetului local de nivelul II conform clasificaţiei economice se prezintă în tabelul ce urmează: Tabelul nr.2
Datele din tabel denotă faptul, că bugetul local de nivelul II conform clasificaţiei economice pe 6 nivele pe anul 2018 este alcătuit din 12 tipuri de venit. Partea preponderentă din totalul veniturilor revine transferurilor curente primite cu destinaţie specială între bugetul de stat şi bugetul local de nivelul II pentru învăţămîntul preşcolar, primar, secundar general şi complementar ( extraşcolar ) care constituie 91208,5 mii lei sau 67,4 la sută, transferurile curente primite cu destinaţie generală între bugetul de stat şi bugetul local de nivelul II în sumă de 21713,2 mii lei sau 16,1 la sută şi transferurile curente primite cu destinaţie specială pentru infrastructura drumurilor în sumă de 8314,6 mii lei sau 6,1 la sută.. Impozitul pe venitul reţinut din salariu pentru anul 2018 este preconizat în sumă de 3677,9 mii lei ceea ce constutuie 2,7 % din total venituri. În partea de venituri sînt incluse resursele atrase de către instituţiile publice de la prestarea serviciilor cu plată calculate în baza actelor normative în vigoare şi resursele atrase de la darea în locaţiune a patrimoniului public. Pentru anul 2018 la articolul „ Comercializarea mărfurilor şi serviciilor de către instituţiile bugetare” sînt preconizate 4084,5 mii lei ceea ce constituie 3,0 la sută din total venituri dintre care: - Încasări de la prestarea serviciilor cu plată - 1685,5 mii lei; - Plata pentru locaţiunea bunurilor patrimoniului public - 2399,0 mii lei. Cheltuielile bugetului local de nivelul II conform clasificaţiei funcţionale se prezintă în tabelul ce urmează: Tabelul nr.3
Clasificaţia funcţională este un nomenclator care codifică funcţiile sectorului bugetar în conformitate cu standardele aprobate de Guvern. Pentru anul 2018 cheltuielile bugetului local de nivelul II se descriu în 24 de funcţii. Ponderea cea mai mare din totalul cheltuielilor revine funcţiei „ Învăţămînt gimnazial” – 48,9%, urmată de funcţia „Învăţămînt liceal” – 12,5 %, „ Transport rutier „ –6,1 %, „ Învăţămînt nedefinit după nivel” – 4,9 %, „ Protecţie în caz de incapacitate de muncă” – 4,7 % , „ Autorităţi legislative şi executive „ – 3,7 %, „ Servicii în domeniul culturii” – 2,8 %, „ Servicii de sport şi cultură fizică – 1,9 % e.t.c. Sinteza cheltuielilor fundamentate pe subprograme a bugetului local de nivelul II pe anul 2018 şi estimările pe anii 2019-2020 se prezintă, în tabelul ce urmează: Tabelul nr.4 (mii lei)
Datele din tabel denotă că bugetul local de niveul II pe anul 2018 şi estimările pe anii 2019 -2020 este structurat pe 11 programe şi 27 de subprograme. Cea mai mare pondere în volumul cheltuielilor pe anul 2018 şi estimările pe anii 2019-2020 revine programului 88 „ Învăţămîntul” care constituie: pe anul 2018 – 96668,0 mii lei sau 71,5 la sută; pe anul 2019 – 97647,3 mii lei sau 70,2 la sută, şi pe anul 2020 –103961,2 mii lei sau 70,4 la sută , urmat de următoarele programe: - programul 90 „ Protecţia socială” în sumă pe anul 2018 – 11835,0 mii lei sau 8,8 la sută; pe anul 2019 – 11982,3 mii lei sau 8,6 la sută şi pe anul 2020 – 12734,5 mii lei sau 8,6 la sută; – Programul 64 „ Dezvoltarea drumurilor” pe anul 2018 în sumă de 8314,6 mii lei sau 6,1 la sută şi pe anii 2019 -2020 sînt preconizate transferuri cu destinaţie specială de la bugetul de stat pentru fiecare an cîte – 9719,3 mii lei ceea ce constituie corespunzător 7,0 şi 6,6 la sută - programul 85,86 „ Cultura, tineret şi spot ” : pe anul 2018 în sumă de – 6952,5 mii lei sau 5,1 la sută; pe anul 2019 – 7555,8 mii lei sau 5,4 la sută şi pe anul 2020 – 8133,3 mii lei sau 5,5 la sută. Celelalte programe ocupă o pondere mai joasă de 5 puncte procentuale. Informaţia privind efectivul de personal pe instituţii bugetare finanţate din bugetul local de nivelul II se prezintă în tabelul ce urmează: Tabelul nr.5 Unităţi
Pentru anul 2017 şi estimările pe anii 2018-2019 efectivul de personal este preconizat cu o reducere de 45,03 unităţi în comparaţie cu aprobat pe anul 2016 în legătură cu reorganizarea unor instituţii din domeniul învăţămîntului. La prezenta notă informativă se prezintă tabele care reflectă evoluţia indicatorilor financiari a bugetului raional în dinamică: indicatorii realizaţi în anul precedent, indicatorii aprobaţi pentru anul bugetar curent, indicatorii estimaţi pentru anul bugetar viitor şi estimările pentru doi ani ulteriori. Şeful Direcţiei Finanţe V. Cozma
|